Malin

Carpe Diem!

Redo för tenta!

Publicerad 2010-01-12 13:35:25 i Allt & inget

Nyduschad och redo för tenta! Eller? Jag hatar att skriva tentor på eftermiddagen, och de två jag har skrivit här har tyvärr legat på eftermiddagen. När jag stiger upp kring nio är det okej. Jag kliver upp, äter frukost, läser igenom och repeterar i huvudet några timmar med en liten paus, duschar och efter det så tappar jag tagget. Då blir jag trött och seg och känner inte alls för att skriva tenta. Men men, det är sånt man får ta helt enkelt. Efter tentan måste jag rusa iväg för då ska jag göra något alldeles speciellt som jag inte har gjort på...8 månader??? Herregud, är det så länge sen? Jag har inte dansat på 8 månader! I alla fall så ska jag prova igen på ett ställe som jag var och provade modernt på. Han var alldeles för flummig (var dock väldigt gay = väldigt trevlig) för kunna ta det seriöst. Sen känns det som att första terminen här har varit en form av anpassningsperiod så jag har varit mitt uppe i det och jag for aldrig tillbaka dit för att prova jazz och funk. Idag ska jag på funk och om det är den sortens funk som de dansar i ett dansprogram som vi följer manisk så blir jag otroligt glad! Men jag har inte alltför höga förväntningar då han som sagt var lite lustig den där dansläraren...





Sen vi kom tillbaka från Asturias, underbara Asturias, så har mitt plugg-och-stress-tempo saktats ner. Det är väl både positivt och negativt. Det positiva är att jag inte stressar upp mig till en ohälsosam nivå. Det negativa är att jag verkligen MÅSTE börja plugga ordentligt imorgon. Min nästa tenta har jag inte alls börjat med så jag har fem dagar på mig att lära in den där tråkiga kursen. Att slappna av i all ära men nu får jag ta och skärpa till mig om jag ska klara av tentan!

Nu är det väl dags för att laga lite mat så att den får sjunka lite innan promenaden till universitetet. På återseende!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela