Malin

Carpe Diem!

En värld utan Internet

Publicerad 2010-04-18 23:39:59 i Allt & inget

Går det?!

tänkte jag för mig själv i fredags. Allt började med att jag till min förskräckelse inte kunde komma på vad jag skulle kunna göra istället för att sitta och dumsurfa på Internet all den tid som jag gör. Om jag är hemma och pluggar så tar jag alltid paus framför datorn och Internet. Om jag har skola nästa dag och inte ska hitta på något på kvällen så är det Internet som gäller igen. Det fanns en tid när jag inte använde det vid alla tillfällen jag hade. Jag har en känsla av att jag också kände mig mindre stressad utan mitt kära Internet.


Sagt och gjort, helgen har inte innehållit varken bloggläsande, bloggskrivande, facebook-surfing eller aftonbladet-surfing. Istället har jag bytt ut det mot mestadels läsning och ytterst lite plugg. Jag läste ut den boken som jag skrev att jag hade börjat på sist och det var väldigt länge sen jag läste ut en bok på tre dagar. Det kändes bra men det märks att det boken är skriven före den utsökta trilogin som Paullina Simons skrev innan Eleven Hours. Ska verkligen komma tillbaka till det sen för de böckerna är verkligen rekommenderade av mig.


Slutsats:

En till två dagar utan Internet har faktiskt känts otroligt härligt men jag ställer mig fortfarande samma fråga som innan:


Vad fan roade jag mig med hemma för 5 år sen när jag inte pluggade, inte gick ut på nätet och läste en massa bloggar och tittade in på facebook så fort jag fick chansen?!



En värld utan Internet känns så otroligt långt borta så det är skrämmande.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela