Malin

Carpe Diem!

Då var det löst

Publicerad 2010-05-16 11:01:30 i Allt & inget

Skönt att verkligen ha pratat ut. Jag har så svårt att konfrontera de jag känner och bryr mig om direkt när något är fel, så jag ignorerar och samlar på mig och till slut blir det för mycket och man har inget annat val än att öppna käften. Är fortfarande lite fundersam över hur det blir i framtiden men just nu är allt löst och nu har en sten äntligen fallit från mina axlar!


I fredags var det dags: "las paellas" som innebar 28 liter sangria och lika mycket öl på ett område där alla studenterna samlades från det tekniska universitetet (+ Jaime, hehe) och drack och åt paella. Eftersom att vi började klockan ett var det ganska skönt att känna sig nöjd före klockan tio efter att också ha doppat fötterna i det iskalla havet och dansat loss på Animas. En normal utekväll till klockan sju på morgonen hade varit helt sjukt att genomföra! Hursomhelst var det en underbar dag med mina universitetskompisar som jag inte har festat med sen i mars första dagen under las Fallas. Helena, min knäppa, tyska hälft här nere var också med oss och efter att Jaime hade slutat jobba anslöt han sig också. Det blir inte att vi går ut tillsammans så jätteofta längre, eftersom att jag många gånger har gått ut på torsdagar men nu de två senaste gångerna har han också kunnat komma ut med oss, jättekul!


Och förresten gott folk! Aldrig kan ni gissa vad som har hänt! Tentan som jag trodde att jag inte hade klarat har jag klarat med en förbaskat god marginal! Jag fick 7.25, vilket var bland de tre bästa resultaten av alla som skrev tentan, och det motsvarar en 4 i Sverige. Yuhuuu! Jag har en aning om att det var en sak som jag lade till i uppgift 1 som räddade mig. Nämen vad fan, nu ska jag inte vara blygsam: Det var jag som räddade mig själv: bra jobbat, Malin!

Kommentarer

Postat av: Linnea

Publicerad 2011-05-08 13:01:11

Intressant blogg du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :D.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela