Malin

Carpe Diem!

En av mina bästa dagar i Valencia

Publicerad 2010-05-19 09:48:12 i Allt & inget

Idag har jag skippat mina två första lektioner för att börja plugga till en svår tenta. Jag skulle ha börjat plugga klockan nio, men här har jag fastnat helt plötsligt. Jag känner inte alls för att plugga. Nu börjar ju alla arbeten lida mot sina slut och med det blir jag lugn. Sen att jag har tre tekniska tentor i juni och en strunttenta är ingenting som jag tänker på.

Igår fick jag panik. Jag kollade på flygbiljetter tillbaka till Luleå. Det tar emot kan jag säga. Jag hoppas verkligen att jag kommer känna för att komma hem när jag väl är hemma. Usch, det här är inte roligt alls. Kom igen nu! Jag vill ju komma hem! Eller? Kanske är det för att jag vet att jag inte kommer tillbaka hit igen som det känns så bittersweet att boka biljetterna. Om jag hade stannat här ett år till hade jag gladeligen bokat biljetter hem! Hursomhelst, terminen efter tentorna i januari har varit otroligt intensiv men kul. Och i början av maj när Carro kom hit så hade jag en av mina absolut bästa dagar här i Valencia. Finns det något mer lugnande än naturen?





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela