Malin

Carpe Diem!

Spanien ÄR värdiga vinnare!

Publicerad 2010-07-12 01:54:09 i Allt & inget

Typiska inrutade svenskar som bara kollar statistik! Har läst kommentarerna på Erik Nivas ord om VM-finalen och jag skäms fan över det svenska folket.
"Spanien är inte värdiga vinnare. De gjorde bara 8 mål på 7 matcher"
"Spanien är förmodligen ett av de mest defensiva lagen i turneringen utklädd till ett offensivt lag."
"Iniesta filmar så att Holland blir en spelare kort och avgör därefter matchen. Orättvisa."

Nummer ett: Hur lätt är det att göra mål mot en vägg? Alla såg Spanien spela underbar fotboll i EM för två år sen. Trots att de motståndarna var överraskade då och förlorade mot dem så har de lärt sig. Taktiken för alla lag som har mött Spanien i turneringen har varit att backa hem så att Spanien inte kan finna några luckor alls i mitten och att satsa på kontringar. Att Spanien bara har gjort 8 mål på 7 matcher betyder inte att de har spelat dåligt. Är det ingen som har sett matcherna mot Spanien??
Nummer två: ???????? De dummaste personerna måste ju vara de som har uttryckt detta...och jag förstår inte varför ett "riktigt" defensivt lag skulle vara mer värdiga vinnare än ett "låtsas"-defensivt lag som nu tydligen Spanien är (jag tycker dock inte det..)??
Nummer tre: Men buhu buhu! Filmningar hit och filmningar dit, jag är så otroligt trött på alla dessa kommentarer om Iniestas skådespelarkarriär på planen. Varför, varför, reagerar INGEN på karatekicken från Holland i första halvlek? De som höll på Holland ska vara glada att de inte slutade med endast 8 spelare på planen...Sen skulle jag vilja veta om det finns något lag som ALDRIG filmar. Herregud, har alla lärt sig det ordet ikväll eller vad är det frågan om...
-------------------------------------
Vilken glädje det är i Spanien! Jag kan verkligen hålla med om att Spanien inte spelade superbra under VM men de har inte fått segern serverat på ett silverfat som många verkar tro. Många gånger har Sverige spelat, ursäkta språket, URKASST och ÄNDÅ kommit otroligt långt i diverse turneringar och hade våra gulblåa hjältar vunnit på samma sätt ikväll som Spanien gjorde hade stoltheten varit otroligt stor i Sverige såklart. Jag har en känsla av att vi tycker att det spanska laget är lite hypat och då måste vi vara så jävla speciella och hålla på ett annat "ohypat lag"...Jag önskar att jag aldrig hade gått in och läst alla kommentarerna från det svenska folket. Kanske har vi inte sett samma match? Jag kan inte låta bli att känna mig lite sårad i hjärtat när "mitt folk" tycker att det var orättvist att Spanien vann, så fin fotboll som de spelar. Det är en fröjd för ögat att se alla bolldribblingar och passningar som de gör. För mig skapar Spanien konst på fotbollsplanen och jag hade inte kunnat avsluta mitt år här bättre. GRATTIS SPANIEN!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela