Malin

Carpe Diem!

Maj månad?!

Publicerad 2010-05-02 18:18:52 i Allt & inget

Vad sjutton hände med april?! Det är inte jätteofta jag säger att en månad helt plötsligt bara tickade iväg men april 2010 är definitivt undantaget. Jag tyckte knappt att vi hann komma in på andra veckan i april så förvandlades månaden till maj. Kan ha att göra med att april har varit hyfsat händelserik. 3 dagar in i maj åkte vi ju iväg till Barcelona för att se på fotboll och göra lite turistturer. Sen efter det var pappa och bror här i fem dagar och vi gjorde en massa turistsaker i Valencia. Gick på zoo, shoppade lite grann, åkte turistbuss och åt gott. Efter det var det intensivplugg en vecka inför tentan som jag skulle klanta mig på. En vecka efter det åkte vi till Asturias för att ha trevligt och för att genomföra jaimes exjobbspresentation och nu är vi här. Söndagen den 2 maj. Och snartväntar mer tentor. Jag längtar så otroligt mycket tills terminen är slut för efter jul har det varit inlämningsuppgifter, projekt och tenta om vartannat. Att blanda allt plugg med resa till Madrid, Barcelona, Asturias, besök, Fallas och annat har varit lite intensivt måste jag säga. Men det har varit kul ändå, trots att jag ibland önskar att jag som Erasmusstudent ibland kunde ha fått lite mindre att göra. Jag har verkligen inte pluggat mindre här än i Linköping. Skillnaden är bara kvaliteten och att man försöker ta för sig lite mer här när det gäller att resa runt lite grand. Inte för att jag alls har rest mycket när jag har varit här, men jag har rest när jag har haft tid och lust iaf, vilket är viktigt för mig. Jag tycker inte om att göra saker "bara för att man ska".


Framtiden då? Vad väntar? Ja inom kort kommer Carro hit! Det ska bli så himla roligt! Det är bara så synd att jag har så mycket deadlines i skolan den veckan, alla professorer blev helt tokiga helt plötsligt och gav oss en massa saker att ha klart tills nästa vecka. Jag lovar att det finns en mullvad på universitetet som rapporterade att jag minsann skulle få besök hemifrån den veckan och inte gå till skolan om jag inte behövde. Bussigt!


Ett stort plus här nere är att, trots att man har mycket att plugga så är sommaren här och det gör det hela lite lättare!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela