Malin

Carpe Diem!

Lugnet varar inte så länge

Publicerad 2010-04-15 10:06:40 i Allt & inget

Det var svårt att koppla bort sin besvikelse och irritation på sig själv efter den misslyckade tentan igår så det blev inte en så bra dag igår som jag hade hoppats på. Ni vet, den där känslan av att man har kommit ett steg längre. Man har skrivit den där tentan som man har behövt plugga till så länge. Men nu är den äntligen gjord, när du kommer hem efter tentan behöver du inte sätta dig och plugga den kursen igen. Du är ledig.

Tyvärr så har jag ju skjutit upp en massa saker som jag behöver göra klart i skolan så nu tänkte jag passa på när vi är lediga i två dagar till för sen går jag ju så mycket i skolan så då kommer jag nog inte alls ha lust att sätta mig på kvällen och skriva en massa rapporter och uppgifter. Jag har verkligen noll lust och hundra saker att göra så vi får väl se hur det kommer gå. Jag måste också se till att göra klart så mycket som möjligt för nästa torsdag är det en mycket speciell dag. Jag och Jaime ska åka upp till Asturias (Åh vad roligt det ska bli att åka tillbaka, jag älskar Asturias!!). Anledningen till att vi åker upp är inte bara för att hälsa på hans familj, utan Jaime ska äntligen officiellt bli ingenjör! Han ska göra sin presentation på sitt enorma ex-jobb som han egentligen blev klar med för ett år sen i Sverige. Fråga inte varför han måste göra det igen på spanska, det har att göra med konstiga och orättvisa skitregler som de har på universitetet...

Kan ni fatta att HAN, min karl, kan titulera sig som ingenjör inom telekommunikation snart?! Dessutom, en smartare, mer profesionell ingenjör får man leta länge efter innan man hittar. Nu hoppas jag bara att allt går som planerat och inget oväntat händer före det. Vi åker i alla fall inte med Ryanair den här gången så kanske är oddsen större att vi inte blir tre timmar sena eller störtar. Ja det vill vi ju verkligen inte.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela