Malin

Carpe Diem!

Härliga minnen

Publicerad 2010-04-11 11:25:37 i Allt & inget

Tenta om tre dagar och jag har helt kommit ur min pluggrytm. Hur ska det här gå? Jag hoppas att tentan inte är alltför svår för den här kursen kan man göra omöjlig om man så gärna vill det och om de skulle ta till den taktiken på tentan så är jag ganska körd...

Nu har den underbara veckan passerat. Den underbara veckan som innehöll en korttripp till Barcelona, upplevelsen att äntligen få se FC Barcelona spela live i Camp Nou, bo i en hotellsvit (vårt rum blev uppgraderat!), ha pappa och bror på besök under fem hela dagar och göra en massa turistliknande saker. Nu har jag varit på djurparken här och vill passa på att be fröken Rostu så mycket om ursäkt! För hade jag vetat att den djurparken var så bra som den var hade jag absolut tagit med dig dit när du var här! Herregud, flickan älskar ju Kolmården och jag kan säga att den här djurparken var sååå mycket bättre. Det var som att gå i en mysig liten djungel eller exotisk miljö medan man tittade på djuren istället för att gå på en jäkla asfaltsväg som jag verkligen hatar med Kolmården. Så förlåt så mycket Emma, jag ska försöka gottgöra det hela!

Tillbaka till resan. Jag älskar fortfarande Madrid mer än Barcelona. Vi ska ju tillbaka till Madrid i juni så vi får se om jag fortfarande tycker om den staden. Jag tror att jag var så himla sugen på att resa just då så kanske hade jag gillat Barcelona lika mycket om vi istället hade styrt kosan dit i februari. Hursomhelst så gillade jag inte Barcelona så mycket alls. Det var så otroligt mycket folk och trångt och jag gillade inte alls hamnen/stranden. Då har vi mycket bättre strand här i Valencia tycker jag! Här är det så mycket lugnare atmosfär, trots att man är inne i stan eller i centrum. Fast vi får väl se när alla turister hittar hit hur lugnt det kommer kännas...

Det var otroligt roligt att ha min pappa och bror här och jag ser fram emot sommaren otroligt mycket! Då ska jag äntligen komma hem till lilla skitluleå. Vi får väl se om jag kommer längta tillbaka när jag väl är där. Jag hoppas inte det, jag hoppas att jag kommer vara nöjd med att vara hemma i sommar. Jag har inte planerat att jobba, iaf inte med det jobb jag har haft nu två somrar i rad. Det är verkligen inte värt det. Jag har pengar så att jag klarar mig så varför ska jag stå ut med de hemska jobbtimmarna och pengarna som inte mäter upp till det jobb man har gjort..Jag skulle hemskt gärna jobba med något annat, men lycka till att hitta nåt när man inte känner någon som kan ge en liten hjälpsam knuff till ett ställe.

Det blir inga bilder idag. Malin är lat. Nu ska hon gå och försöka plugga..eller det där trodde inte ens jag på..


Kommentarer

Postat av: ema

Publicerad 2010-04-20 16:48:13

ååh, du är lätt skyldig mig att bjuda på ett ascoolt zoo!! :D ser fram emot det...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela