Malin

Carpe Diem!

Min första Thanksgivingmiddag

Publicerad 2009-11-29 17:44:36 i Allt & inget

Dags för utvärdering av veckans bravader! Ska påminna er om att jag skulle på salsa, thanksgivingmiddag innehållande utklädning samt födelsedagsmiddag/fest med teleco-folket. Resultatet denna vecka blev två av tre. Sofie fick tyvärr ställa in salsan men förhoppningsvis så går vi nästa vecka istället.

Thanksgivingmiddagen blev av däremot. Torsdag kväll var det bara på med amishkläderna och resultatet blev kanonbra! Jag kände mig otroligt hemma i den nya stilen och middagen innehöll majskolvar, revbensspjäll, hemmagjord potatismos och massa annat gott. Såklart spelades också typisk Amish musik som vi skuttade runt till när vi absolut inte kunde hålla oss från den medryckande musikens takter...otroligt kul idé och otroligt härliga människor! Känns skönt att Jaime jobbar med sånt folk!

Fredagens födelsedagsfest var också väldigt lyckad! Vi var på en matkrog och åt det vanliga spanska käket (som jag för övrigt ska tillägna ett helt inlägg åt!) och drack en massa öl plus en shot med blå, otroligt god, vodka och en shot med grön, otroligt äcklig, vodka. Efter det var det dags att gå till den klassiska botellon. Det måste jag för övrigt kommentera om. Det är så konstigt för i Sverige får man ju absolut inte dricka på gatorna. Här däremot är det "tillåtet" att dricka ute på ett område en bit från universitetet men det är fortfarande officiellt förbjudet att dricka utomhus...tanken bakom det hela är att samla alla på ett ställe. Bra eller dåligt vet jag inte, men det funkar för mig iaf!

Efter att ha varit på botellon orkade jag verkligen inte gå till utestället och shaka. Klockan var fyra och jag kände mig mer än nöjd med kvällen som gått och efter en vecka med princip bara sovtid med Jaime så ville jag krypa ner i den varma sängen med honom. Ett mycket bra avslut på kbällen måste jag säga!



- Det här är tamejtusan den bästa utklädnaden
jag tagit del av!


 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela