Malin

Carpe Diem!

Coming up!

Publicerad 2009-11-24 22:24:28 i Allt & inget


Nu borde jag inte sitta här. Nu borde jag sitta vid mitt skrivbord och antingen programmera, plugga på elektroniska kretsar, signaler eller varför inte lite produktionsdesign? Och mer finns det att välja på. Ja ni ser ju varför jag sitter här iaf...Fast jag ska bara sitta här en stund! (Får väl se vad jag gör efter det...)

I veckan har jag roliga planer, utöver allt studerande förstås, som ju är hur roligt som helst...Imorgon blir det salsa med en svensk tjej Sofie, som också är från Linköping, som jag helt random träffade på universitetet enligt följande scenario:

Jag sitter på UPVs stora bibliotek vid borden där alla andra sitter och pluggar. Är helt inne i min värld av krafter, fjädrar och rotationer när jag helt plötsligt hör:

Hon: "Är du från Linköping?"

Jag: "?????????????????????...jaaa..."

Här har jag inte hört en jäkla kotte som pratar svenska på över två månader så ni kan ju föreställa er hur förvånad jag blev...kort och gott så såg hon mappen som jag hade på min plats på bordet. Jag har använt den mapp som vi fick full med info från LiU med det snygga anslagstavelmönstret (hittade jag just på ett ord?) och det kände hon såklart igen. Vilken slump! Tänk om jag hade haft en annan mapp eller om jag inte skulle ha haft den på bordet? Livet är lustigt ibland.

Hursomhelst så väntar denna vecka:

- S-A-L-S-A (!!!) med Sofie med flera

- Thanksgivingsmiddag hos Jaimes kollega. Denna aktivitet inkluderar också utklädning???

- Födelsedagsmiddag, botellon & utgång med teleco-spanjorerna. Kan ju inte bli annat än roligt! Får bara inte bli så roligt som förra gången. Då tjänade jag en ros men förlorade 200 kr för att jag trodde att jag hade tappat en biljett som jag senare upptäckte att jag bara hade flyttat från min plånbok till min kjolficka. Så att det skulle bli lättare att hitta den när den skulle användas...starkt jobbat där, Malin...





Avslutningsvis så har blogg. se finally accepterat EN av alla hundra bilder jag ville ladda upp. Jag blir tokig på det här, men förhoppningsvis kommer snart fler bilder att få förgylla min blogg! Håll till godo!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela