Malin

Carpe Diem!

Valencia här kommer jag! :D

Publicerad 2009-03-19 13:23:17 i Allt & inget

Woho! Igår fick jag äntligen besked om utlandsåret. Som jag har grubblat, som jag har väntat och som jag har längtat! Jag har funderat fram och tillbaka på hur det skulle kännas att få mitt andra, tredje, fjärde, ja alla val utom mitt första och jag har verkligen känt att, jag vill ju åka till mitt förstahandsval Valencia. Å andra sidan har jag ju tänkt att jag vill ju iväg till Spanien nästa år så det blir ju kul vart jag än kommer. Att börja fixa platsen själv blir såå himla mycket mer komplicerat...och igår öppnade jag min mail och läste beskedet om att de vill skicka mig till kära Valencia!

Så jag ska verkligen dit nästa år. Jag har varit inställd på det sen efter jul, men jag har gått omkring och inte vetat om jag skulle få läsa där eller inte. Men nu är det spikat! Det kommer bli en utmaning absolut. Jag tror (men är inte hundra procent säker här) att jag kommer att plugga på spanska eftersom att det inte finns möjlighet att göra det på engelska. Som tur är så går jag ju en bra kurs nu som ger mig en bra grund att stå på inför det här tokiga äventyret. Det finns många som har åkt dit utan några spanskakunskaper alls och som har klarat sig bra, så jag kommer nog att klara det galant (efter den första månaden när jag slåt pannan blodig i att jag inte fattar nånting av kurserna :p) !


- Är det inte vackert så säg :)

Och inatt åker jag upp till Luleå och det ska bli ett mycket kärt återseende med allt som finns där uppe. Förutom snön. Nej tack, nu vill jag ha vår!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela