Malin

Carpe Diem!

Ett ord räcker

Publicerad 2009-12-01 17:36:50 i Allt & inget

och jag får en sådan grym lust att bara kasta studiematerialet åt sidan, boka första bästa flyg hem till Sverige och bara umgås med alla de där hemma som gör det hela så svårt att vara här utan dem.

Med den fruktansvärda pressen jag känner att klara av alla kurserna, både på grund av CSN (haha, ja faktiskt!) och på grund av att inte hamna efter med min utbildning, plus alla jag saknar i Sverige så blir det så svårt ibland att slappna av och ta vara på tiden här. Men jag har sådan otrolig stolthet och kämparanda att jag aldrig skulle kunna ge upp och åka hem igen. Jag skulle inte alls vara nöjd med det valet.

Jag är förvånad att jag skriver på det här sättet, med sådan nedstämdhet. Det är väl meningen att jag ska ha the time of my life här?



Och sen kommer du och slår huvudet på spiken. Underbara människa! <3


 


 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela