Malin

Carpe Diem!

Home sweet home...

Publicerad 2008-01-07 21:20:28 i Allt & inget


Ja nu var man tillbaka igen. Jag kände verkligen när jag for att jag inte alls ville tillbaka till Linköping. Jag ville faktiskt stanna kvar i Luleå, hör och häpna. Jag var nästan ledsen för att åka därifrån. Sen hände något lustigt. När jag satt i bussen på väg till Ryd och kände mig som en packåsna, så kom den där hemlängtan. Den där hemlängtan man har till sitt eget hem. Inte till mammas och pappas. Och ju närmare jag kom desto större blev den. "Herregud, vad är det som händer? Jag ville ju inte tillbaka.." tänkte jag. Men när jag stod där utanför korridoren, fumlade med nycklarna och kämpade för att få in alla hundra väskor innanför dörren så spred det sig en lycka genom hela kroppen, och ett stort fånigt leende bröt ut. Det var då jag kände det; Nu är jag hemma...

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela