Malin

Carpe Diem!

Spanien, dans & klassmamma!

Publicerad 2008-04-12 01:07:30 i Allt & inget

Jag skäms varje gång jag skriver det här; men nu var det än engång ett bra tag sen jag uppdaterade bloggen. Jag har säkert jättemycket som jag skulle kunna skriva om den senaste månaden (för jag har ju så HIMLA händelserikt liv..) men jag har också minne som en guldfisk, så jag får ta det som ligger mig närmast minnet, dvs det som hände för högst en vecka sen :p

Idag blev jag äntligen (!) framröstad som klassmamma och jag kan inte beskriva hur otroligt jobbigt, stressigt och sjukt roligt det kommer bli! Det känns jättekul att få vara med och påverka och vara en viktig byggsteg i Nolle-P 2008. Kommer inte kunna uppleva karatefylla under de två veckorna men är helt klart värt det!

Igår hade vi också dansuppvisning i Norrköping. Vi var peppade; scenen skulle vara stor, ridåer skulle dras för, MEN..golvet lutade som bara den! "Äh, ingen fara" tänkte jag. Sen började vi dansa och då tänkte jag om. För det var fruktansvärt svårt att hålla balansen med den lutningen. Var den värsta uppvisningen jag varit med om helt klart. Och tydligen var jag inte ensam om att tycka det. Vi var alla missnöjda med våra insatser och det måste ha sett förjävligt ut. Tur som var så filmade vi det hela och det var inte alls så illa som det kändes. Men vi vet att vi kan bättre och imorgon har vi en stor uppvisning med stor scen (utan lutning) och stor skärm som kommer visa minsta lilla finne...eller ja, inte riktigt, men alla kommer ju kunna se vad vi gör på scenen om jag säger så. Imorgon halv nio ska vi lyfta stämningen på Kårallen, så är det bara!

Försöker gräva i minnet om vad jag har sysslat med den här månaden och kommer ju faktiskt ihåg att jag har varit i Spanien. Just det! Träffade Jaimes familj och vänner. Det hade jag sett fram emot mycket kan jag säga. Är ju så himla kul att träffa nytt folk, självklart också för att det är just de som Jaime känner. Men jag hade ju uppskattat om jag hade kunnat kommunicera med de. Det är ju liksom en fördel då man ska bekanta sig med folk. Och hur ska man då kunna kommunicera med spanjorer? Ja antingen ska båda parterna prata engelska, eventuellt spanska. Alternativ två går fetbort. Man kommer inte så långt på "Hola, Que tal, gracias & muy bien"...Så det skulle bli engelska helt klart! Trodde jag ja...inte en enda själ pratade engelska där. Eller det kanske var fem stycken som gjorde det. Av ca 20 pers. Vilket bakslag det var. Men men, jag fick öva på att se dum ut iaf. Kanske kommer väl till pass någon annan gång, vem vet? Hursomhelst var det jättekul att träffa hans familj, som var helt underbar. Pratade spanska med mig för fulla muggar, haha! För övrigt höll vi på att dö uppe i bergen en dag när vi skulle kolla på någon sjö. Har aldrig haft sådan dödsångest och rädsla; smal och blöt bergsväg med dålig sikt, snäva kurvor och inga räcken. Det är något jag aldrig gör om. Men desto gladare blev vi av att leva när vi var nere igen. Inget ont som för något gott med sig!

Nu har jag varit alltför duktig, men jag tänkte inte sluta för det! Nej nu ni, kommer ni få uppleva något ni inte har gjort på ett tag i denna blogg. Jag tänkte...(trumvirvel)...ladda upp en bild...! Ta-daaa!


image17
En bild på mig och Jaime som vi tog i Spanien..

Han är för övrigt världens bästa människa, har aldrig träffat någon så godhjärtad som han.
Det var nog allt jag hade på hjärtat idag :)

Lev och må, stora som små!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela