Malin

Carpe Diem!

En backe avklarad

Publicerad 2007-10-17 21:43:49 i Allt & inget


Ja då var tentan äntligen avklarad. Såklart så tjorvade nätverket på island som vanligt, så vi fick vänta i femtio minuter innan vi kunde börja med den. Det var nämligen en datortenta. Jag troor att jag klarade den. Om jag inte gjorde det så spelar det ingen roll för jag vet att jag kan det som behövs för godkänt, så det ska väl inte vara några problem att få göra den i januari. Då man har typ tusen andra grejer utöver det :p

När vi hade gjort tentan skulle vi vara duktiga och börja plugga till algebran eftersom att vi har kontrollskrivning på fredag...host host, det gick ju som det gick. Jag, Emma, Elin och Kajsa satt och babblade bort tre och en halv timmar bara så där. Men det behövs det med. Ska ta tag i algebran imorgon med Joel, Ocklind och de seriösa :p

Sen bär det av till Luleå, på måndag. Synd bara att jag inte kunde flyga hem igen på fredag. Hade inte spelat någon roll att det varit tidigt på morgonen. Men nu fanns det ju inga biljetter med normala priser, så det fick bli så här. Är ju alltid nåt. Ska faktiskt bli skönt att komma upp och få ta ett djupt andetag efter tenta-p för att sen komma hem igen utvilad :)

Hur sjukt jobbigt det än har varit här under tenta-p, är ju fortfarande plugg kvar att göra, så kunde jag inte må bättre. Än en gång måste jag säga att det här är det bästa jag har gjort. Är det någon därute som funderar på att flytta en bit, men inte riktigt vågar så säger jag bara: ta steget! Det är inte så svårt som man intalar sig själv. Det är faktiskt otroligt lätt. Bara man tar det där steget. Sen löser sig allt. Och skulle det inte göra det har man alltid det som varit i grund och botten ens hem, som man kan komma tillbaka till.

Det var allt från mig, ciao.

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2007-10-17 21:53:35

Kan bara hålla med dig malin! Att ta steget är det bästa jag gjort =) så jag rekommenderar det skarpt

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela