Malin

Carpe Diem!

20 år imorgon

Publicerad 2007-07-15 22:34:39 i Allt & inget


20 år imorgon.
Det är nu jag lämnar alla tonårsåldrar, tänk jag har ju faktiskt varit tonåring ända fram tills nu. Skandal! Ikväll hade jag näst intill ett barnkalas. Ballonger, serpentiner, färglada plastmuggar och en massa fika som jag hade bakat. Det är riktigt fint här! Efter att vi hade gottat oss lite så drog vi iväg och försökte hitta något ställe som sålde vollebollar, men icket! Förgäves vi letade och inget vi hittade! Så vi hämtade Paolas fotboll och begav oss till Golfängen. Inte gjorde vi många knop. Vi lekte en kass lek i ungefär två minuter, som Daniel hade hittat på. Men den var inte så rolig tyckte vi. Plötsligt fick Carro en snilleblixt och föreslog att vi skulle bada, efter många instämmande nickar så tog vi våra badkläder till Kallaxgropen. Hujja, vattnet var kallt men ändå så är det så otroligt skönt att doppa sig! Carro, Nina och Paola var så pass modiga (eller dumma?) att de tog sig till andra sidan, klättrade upp för klippan och hoppade därifrån! Hehe, kanske inte så lyckat när det slutade med att Nina fick lock i öronen och blödde en massa näsblod. Men hon klarade ju sig bra ändå! :)  

Nu är jag jätteseg i kroppen, efter den lilla badturen så snart blir det väl att gå och sova skulle jag tro. Mina tankar just nu är att jag vill umgås med mina nära och kära intenstivt den här sista månaden. Det är inte ens en månad tills jag flyttar. Visst är det kul att flytta, men jag trodde ju att det var i början av september allt skulle börja. Nu har jag lite kortare tid att säga hej då. Okej, det blir väl inte riktigt hej då för jag kommer ju och hälsar på, förhoppningsvis alla andra också. Men det blir ju inte samma sak.

Nåja, ingen idé att älta, bara ta vara på den tiden som är kvar av sommaren i Luleå, för nu jobbar jag bara till på fredag sen har jag tre veckors ledighet framför mig. Och sen, flytta!


Lev & må!

Kommentarer

Postat av: elakeedvin

Publicerad 2007-07-16 11:42:48

Meeh ;) Du borde ju ha skrivit om mitt stunttrick ;) haha.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela