Malin

Carpe Diem!

Saknad, längtan..lycka

Publicerad 2007-12-20 21:47:50 i Allt & inget


Det är de tre orden som beskriver min sinnesstämning som bäst just nu.

Saknad.

Ja Gud förbannat vad jag saknar dig..finns ingen bättre människa än du, har jag sagt sen dag ett.
Är det en sak jag har lärt mig är att man inte ska göra upp en massa planer. Eller i viss mån är det ju bra. Men när det gäller vissa saker ska man bara glida med och göra det som känns rätt för dig. För ibland är det så att det mitt i dina planer dyker upp något som är så mycket bättre än det du hade tänkt dig från första början...

Längtan.
Jag vet inte riktigt var jag ska börja. Julen. Snön. Familjen. Tjocka släkten. Ann-Cha. Carro. Paola. Dream Team. Allt! Har aldrig längtat så mycket som jag gör just nu. Första gången jag har haft riktig hemlängtan sen jag flyttade hit. Mycket är på grund av skolan. Den är så sjukt intensiv, det är alltid något som måste göras. Är det inte tenta-p så är det lektioner och föreläsningar eller grupparbeten från åtta till fem. Det här med att få vara ledig en till två gånger i veckan är bullshit när man går teknologiska utbildningar har jag märkt. Kanske var lika bra att jag inte visste det när jag sökte iofs, då kanske jag aldrig hade sökt. Och hur mkt jag än spyr galla över skolan just nu, så kan jag ändå inte låta bli att älska den här livsstilen. Man ska behöva kämpa, annars spelar det ingen roll. Vad hade jag annars gjort om jag varit ledig en dag i veckan? Pillat navelludd är min gissning. Dessutom har det här fått mig att mer uppskatta all min lediga tid (som kommer att inträffa först imorgon kväll efter tentan) och familjen. Guld värt.

Lycka.
...



Jag låter det sista ordet tala för sig självt.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2007-12-22 19:42:29

Tack Malin :) Är allt bra med dig? Hemma i Luleå och firar jul?

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela