Malin

Carpe Diem!

Dags igen

Publicerad 2007-12-20 13:42:40 i Allt & inget

Att uppdatera kanske..? Jag tror det.

Shit, har ingen aning om hur längesen det var jag skrev, men mycket har iaf hänt sen sist kan jag lova. Hjärtat mitt slår volter i 190 pga DIG ;)

Nu är det sista dagen med tentaplugg för den här gången och ärligt talat så borde jag inte sitta här med tanke på all den kunskap som jag borde ha anammat tills imorgon. Linjär algebra är det som gäller den här gången, otroligt tungt när man inte har förståelse. Hela den andra delen av terminen har det varit så mkt i skolan att algebran har blivit bortprioriterad, så då får man sitta som jag gör nu och slita sig i håret inför varje tal. Men jag kan inte säga att jag bryr mig så mkt. Jag vill hem. Inte hem som i Linköping, utan hem-hem som i Lule. Ja, jag har faktiskt hemlängtan. Ska bli så skönt att komma bort från den här plugghetsen och få träffa min familj och mina underbara vänner. Visst, kommer ha en tenta i januari sen, så det blir ändå lite plugg. Men miljöombyte gör så himla mkt. Och julen, Gud vad jag längtar till julen, min favorithögtid. Är så mycket värt att samla ihop alla och få träffas och äta god mat och umgås. Ovärdeligt.

Saknar bara dig just nu.. så himla underbar, så otroligt jäkla het så att jag döör!
Mumma säger jag bara ;)


Om jag inte skriver något mer innan jul har jag bara en sak till att säga;


Ha en riktigt God Jul och ta hand om varandra *

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2007-12-20 15:15:10

Ja det var verkligen på tiden med en uppdatering! Nu får du skärpa dig så man får lite koll på vad du sysslar med =)

Ja jag vet, det är tragiskt som tusan att jag ska stanna i Göteborg över julen. Staden full med regn... Men så är det när man måste anpassa sig efter en karl, en karl som jobbar till och med på julafton! Kunde inte lämna honom ensam hela julen...

Kommer sakna familj och vänner, blir min första jul nnågonsin utan mamma, pappa & snö.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela