Malin

Carpe Diem!

Sightseeing och mascletá idag

Publicerad 2010-03-05 23:21:16 i Allt & inget

Det är så lätt hänt att man glömmer bort att upptäcka sin egen stad. Händer alldeles för ofta i mitt liv. Nu har turen kommit till Valencia. Vi har blivit så bekväma här så att vi inte riktigt turistar i vår stad. Det hände i Luleå (fast iofs finns det inte så mkt att se där men skärgården som alla tjatar om skulle man nog ha kunnat utforska mer till exempel..), det hände i Linköping och nu händer det i den tredje största staden i Spanien.

Jag är verkligen inte helt lost här men jag kan heller inte säga att jag har koll. Efter helgen i Madrid så sa jag till Jaime att vi är fan skyldiga den här staden ett riktigt turistbesök. Så idag ska vi åka och titta på lite fina platser och byggnader samt kolla in ett eller två museum. Jag har gått och blivit väldigt kulturintresserad på sista tiden har jag märkt så det ska bli kul.

Självklart ska vi också gå och se mascletan, fast vi får hoppas att det inte regnar för då ställs hela grejen in. Igår kväll regnade det och har gjort det sen till imorse.


Nu blir det sängen gott folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela