Malin

Carpe Diem!

Bada, bada, bada!

Publicerad 2010-07-05 11:17:22 i Allt & inget

Vilken besvikelse. Mina universitetskompisar är alla från olika byar utanför Valencia och ALLA åker hem efter sin tenta idag, vilket betyder att vi inte får säga ett ordentligt hej då till varandra. Åh, fast jag förstår att de hade otroligt stor lust att åka till deras hem, för länge sen. De har ju haft så mycket tentor nu, dubbelt så många som jag har haft. Och vi har inte hängt så mycket tillsammans den andra terminen som den första eftersom att jag inte kunde läsa en del kurser under samma lektionstider som dem. Fast ändå, de var ju de första jag lärde känna här i Valencia och de har varit så otroligt snälla mot mig..

Hursomhelst, i lördags hade vi en bra dag som jag förutspådde. Halv elva på morgonen åkte vi med jorge och isabel till hans föräldrars hus vid stranden en bit utenför valencia och vattnet var sååå varmt! Tyvärr så var det inte supersol under dagen. Skillnaden mellan sverige och spanien är att trots att solen inte är framme här så är det ändå supervarmt. Efter en dag på stranden, god mat och en superlång siesta gasade vi på rejält tillbaka till Valencia. Jag duschade, torkade håret och gjorde mig redo för fotboll och utgång på 15 MINUTER och kom några minuter sent till matchen mellan Spanien och Paraguay som vi såg med några andra kompisar till Jorge.


Vi slocknade inte ögonlocken förrän klockan sju på morgonen på söndagen och behöver jag säga att jag var otroligt bakis hela söndagen?!
Idag ska vi jobba på vår solbränna igen. Och bada! Jag älskar att bada i Medelhavet!! Lite annat än Luleälven haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela