Malin

Carpe Diem!

Välkommen 2010!

Publicerad 2010-01-01 21:28:24 i Allt & inget

Nytt år, nya möjligheter! Jag kan inte hjälpa det men varje nyår känns som en nystart. Inte för att jag ska ändra på något, men känslan finns där. I och för sig så vet jag inte riktigt vad som kommer dyka upp under år 2010. Har ju börjat tänka på lite olika saker och ting och vi får väl se hur året tar form längre fram...

När jag tittar tillbaka på året som gått så känns det inte som att det har hänt så mycket. Fast det har det ju verkligen gjort! 2009 var året som...:

- ...jag slet som ett djur för att klara av mina ordinarie tentor, omtentor och den feta spanskakursen. Finns bara ett ord som kan beskriva det: Aptungt! (Men jag klarade det minsann! ;) )

- ... jag blev sambo(!)

- ... jag tog en alldeles för lång paus med dansandet (hallå valencia, vakna upp och fixa mer danskurser!!!)

- ... jag lärde mig ett främmande språk

- ... jag pga föregående punkt för första gången kunde prata på riktigt med Jaimes familj och vänner

- ... jag och Jaime var separade i två månader (glömmer aldrig...hujja!)

- ... jag sommarjobbade som en galning, som jag faktiskt INTE skulle vilja göra igen, inte på det jobbet

- ... jag var tvungen att ta avsked till så många av mina kompisar i Linköping

- ... jag saknade som mest. Finns inget år jag har saknat så mycket människor som hösten 2009. De som jag har saknat av hela mitt hjärta har varit: mamma, pappa, bror, farmor, farfar, mormor, morfar, ann-cha, emma, carro, paola, frida, anton, joel, min klass i största allmänhet, marcus, pablito och alla andra spanska knäppskallar från jaimes erasmusårgång

- ... jag faktiskt genomförde ett av mina mål här i livet och åkte iväg och studerade utomlands

- ... jag flyttade från mitt älskade korridorsrum. Hur fasiken kan man älska ett korridrsrum? Har ingen aning, men det var vekrligen hemma-hemma för mig

- ... jag gjorde palt för första gången i mitt liv

- ... jag firade Thanksgving för första gången i mitt liv

- ... jag köpte en levande blomma för första gången i mitt liv

- ... jag lärde mig att maten inte alls är lika bra överallt i Spanien. Det ska tamejfan vara Asturias! 

Hade velat ladda upp lite bilder från igår när vi firade nyår med Jaimes familj, men jag har nog inte kabeln med mig tyvärr. Så det får vänta! På återseende gott folk!



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela