Malin

Carpe Diem!

Äntligen lite lugn och ro

Publicerad 2010-01-28 16:22:11 i Allt & inget

Trots att jag är täppt och har en irriterad hals så kunde jag inte ha det mer bekvämt. Jag sitter i vår soffa, som är så himla skön måste jag säga, och solen skiner som aldrig förr! I tisdags hade jag min sista tenta. Eller egentligen har jag en tenta till, imorgon. Men efter två månader med den kursen har jag förstått att det är alldeles för hög nivå i jämförelse med vad jag är ute efter. Så nu blir det att söka fler kurser igen...det är verkligen en av nackdelarna med att åka utomlands. Det finns ju aldrig något som är exakt som min utbildning i Linköping. Men men, med tiden har jag iaf lärt mig att man behöver iaf inte stressa upp sig, det löser sig bara man engagerar sig lite i det.

Hursomhelst, min första lediga dag igår på otroligt länge. Äntligen fick jag göra vad jag ville! Äntligen har jag inget annat viktigare ivägen för det som jag så länge hade velat göra! Och det jag gjorde igår var:
En storstädning! Japp! Så rolig är jag! Nämen jag hade känt hur länge som helst att jag ville ta tag i lägenheten ordentligt, för vi hade lite papper och räkningar här och var, inte städat ordentligt på ett tag och en allmän liten röra. Det var väl inte det roligaste jag har gjort, men efter att ha städat och tvättat och känts lukten av rengöringsmedel så kan man inte annat än att känna sig otroligt nöjd med sig själv!

Innan jag började städa låg jag och läste en av mina nyinköpta böcker. Jag var tvungen att läsa jättelänge, både för att den är så bra, men mest för att den är så otroligt tragisk! Den här författaren är den enda författaren som har fått mig så berörd av hennes ord. Det är kul att ha hittat en författare i min smak, men också är det jobbigt att man ska må dåligt för en bok. Det är ju bara en massa skrivna ord för guds skull!

Nåväl, annars så ska jag iväg och dansa igen på ett par timmar. Jag känner fortfarande att jag vill dansa jazz men just nu har de bara streetfunk som faller mig i smaken. Hursomhelst så är det otroligt roligt för hon som leder gruppen är helt i min smak! Och nu den här terminen ska jag tamejtusan lära mig salsa, så det så! Jag hade tönkt skriva in mig på Bollywood också för det ser så himla roligt ut. Vi får väl se om det är den typen som jag har sett på tv, man vet ju aldrig...

Idag känner jag mig väldigt tillfreds måste jag säga. I förrgår efter tentan blev jag nästan lite rädd. Haha, jag har ju inte varit så här fri på så länge så jag visste inte riktigt vad jag skulle hitta på! Men nu börjar jag vänja mig vid tanken och känslan att inte vara i tenta-p. Skönt.

Imorgon ska jag träffa Ivan, och han ska skjutsa mig på sin motorcykel (?!) och jag är jättenervös! Jag hoppas att han har en extra hjälm för de kör som galningar här i Valencia. Ni kan väl be en bön för mig imorgon vid ett-tiden?

(Och nu fick jag just reda på att jag klarade min andra tenta! Två av fyra avklarade, en klarade jag tyvärr inte, och en får jag nog inte svar på förrän om ett bra tag. Men vilken dag! :D )

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela