Malin

Carpe Diem!

En trött onsdag

Publicerad 2010-02-17 17:20:53 i Allt & inget


Vilken tröttsam dag det har varit idag! Jag har nog sovit sex timmar varje natt nu efter helgen men det känns som att jag knappt har sovit nåt alls! Idag var jag väldigt trött och höll på att somna under en konferens som jag gick på för att höra vad ett forskningsföretag hade att erbjuda för ingenjörsstudenter. Mm, får se om det är något för mig eller inte, just nu är jag alldeles för trött för att tänka på det...

Veckan som varit har inte alls varit dålig. Trots en otroligt liten motivation till att gå till skolan så har jag gått pga av att det är obligatorisk närvaro på en massa kurser. Den här terminen läser jag nästan bara ekonomi, till skillnad från förra terminen då jag i stort sett bara läste de tekniska kurserna.

Varje gång jag läser de tekniska kurserna funderar jag varför i hela fridens namn jag har valt en utbildning med stor vikt på organisation och ekonomi. Och varje gång när jag börjar läsa ekonomikurserna så förstår jag varför. Alla kurser är ju inte roliga såklart, men de är oftast väldigt intressanta. Nackdelen här är att ekonomikurserna som man läser på ingenjörsutbildningarna är ett skämt! Den ekonomiska inriktningen som jag kommer att läsa på LiU är absolut ingenting som jag kommer att hitta här.

Nej nu är det slut på tråkpratet! I torsdags hade vi den stora telecofesten. Otroligt rolig och lyckad måste jag säga. Men gud så kallt det var! Mina händer domnade bort under den traditionella botellonen och inte hjälpte det att man var full heller! Men nu i efterhand kan jag inte klaga. Vi åt gott, pratade mycket och shottade i massor! Och jag har aldrig varit sugen på en sista shot så mycket som jag var i torsdags. Men här är man ju ute hela natten ända tills morgonen gryr så då passar det sig inte riktigt att avsluta kvällen, eller på börja morgonen, klockan sju med en härlig shot. Nej där fick jag verkligen övertala mig själv och det var nog lika bra. För jag var nog bakis under fredagen.

Under lördagen väntade lunch i form av den otroligt mumsiga, och jag skulle nog till och med kunna säga traditionella, maträtten från norra Spanien; Fabada. Fabada och la sidra! Det finns inget bättre! Det var Adrian som lagade det till hela Fallasgänget (apropå det kan jag knappt vänta till Las Fallas börjar i mitten av mars!!!) och det var nog femtio personer skulle jag tro. Hursomhelst, det var gott och såklart blev man lite salongsberusad av drickat men sen vid sextiden när vi var hemma och skulle ladda för batterierna inför MTV Winter festival och utgång så somnade jag och stannade sovandes i två timmar. Hoppsan! Egentligen började spektaklet klockan åtta men vi kom dit kring tio, lagom för huvudnumret som var Arctic Monkeys. Har aldrig i hela mitt liv lyssnat på dem men oj vad bra de var! Ljudet som så många gånger brukar låta så ihåligt live var riktigt, riktigt bra! Att alla blev galna och började hoppa runt och knuffas och nästan dödade mig löstes lätt genom att själv hoppa. Först blev jag lite sur men sen blev det riktigt roligt att leka känguru!

Behöver jag säga att det inte blev någon utgång efter uppträdandet? Såklart gick vi hemåt och vid ettiden så parkerade vi oss i soffan för en myskväll istället. Bra val!

I veckan, förutom dans, vet jag inte vad som väntar. Det enda jag vet är att jag MÅSTE klippa mitt hår! Det här är det värsta jag har haft uppe på skallen. Hoppas att Suzana kan klippa mig i veckan för snart kan jag inte visa mig ute på gatan...Håll tummarna för att jag har klippt mig nästa gång jag uppdaterar!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela