Malin

Carpe Diem!

Sol, Barcelona, FC Barcelona + Zlatan och familjebesök!

Publicerad 2010-04-02 09:43:31 i Allt & inget

NU har jag stigit upp! Jag siktade på att stig upp vid åttatiden för att kunna sätta mig och plugga vid nio men det gick inte alls bra för igår var vi uppe länge och såg film. Eller jag halvsov faktiskt, vilket var synd, för den verkade bra: Shutter Island. Det är lätt hänt det där med att somna när man ser film...
Jag har dock mina anledningar till varför jag somnade. Att sitta på ett bibliotek över tio timmar i sträck gör inte en människa jättepigg direkt. Idag måste jag tyvärr plugga hemma så det kommer kanske inte gå så jättebra. För förutom att plugga måste jag fixa lite här. Såna här roliga saker som man bara inte kan få nog av t ex tvättning och städning...fast idag gör det ingenting, för jag städar och tvättar med anledning för att min pappa och bror ska komma hit och hälsa på från och med måndagen! Jag har inte träffat min pappa på nästan 8 månader så det är verkligen på tiden!
Och imorgon bitti åker vi iväg till Barcelona! Som jag har velat se den staden! Och som jag ha velat se en match live med FC Barcelona, och på lördag slår det in! Nyp mig, jag drömmer! Som om det inte hade kunnat bli så mycket bättre så är det äntligen varmt här och det ser ut att hålla i sig! Nu har den svenska sommaren kommit till Valencia, får se när den spanska heta sommaren kommer hit. Jag tror att det kommer vara väldigt bra väder här om en månad, alldeles lagom till Carro kommer hit. Ja, det är sant, Carro ska komma och hälsa på under en vecka i början av maj!! Det gillar vi.
Nu ska jag göra iordning gäst-/studierummet för annars kan jag varken studera där eller ta hit främmande för att sova där.



Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela