Malin

Carpe Diem!

Tankar.

Publicerad 2009-09-03 13:14:13 i Allt & inget

Nu har vi varit här i Valencia i två veckor och tre dagar. Det har varit mer överväldigande än jag trodde att det skulle bli. Det måste jag faktiskt erkänna. Det här är en sån himla stor stad och en helt annan kultur och standard än vad det är i trygga, lilla Sverige.

De två första nätterna övernattade vi hos en kompis som bor här, men mer behövdes inte för redan första dagen efter ankomsten så hittade vi vår lägenhet. Det kändes lustigt sen när vi flyttade in här. Att ha ett nytt ställe som vi skulle komma att kalla vårt hem. Hemma? Här?

Ja den första veckan kändes det väldigt annorlunda och inte alls som hemma. Men lägenheten har jag alltid tyckt om. Stor och mysig är den. Och ju mer tid jag har spenderat i lägenheten, desto mer har jag känt mig som hemma. Jag skulle nästan våga säga att hemmakänslan närmar sig med stormsteg. Dock skulle jag vilja bli klar med vårt senaste projekt: att måla om i vårt stora vardagsrum. Jag tror att vi blir klara idag. Jag hoppas innerligt att vi blir det också.

Att flytta ihop är ett stort steg i ett förhållande. Det är ingenting man bör göra i all hast. Visst har jag även varit lite orolig, första veckan speciellt,  för hur det ska gå när vi flyttat ihop. Jag har haft alldeles för många runt omkring mig som har flyttat ihop och sen flyttat isär igen. Det har inte funkat helt enkelt. Nu när det har gått ett tag är jag inte alls orolig för att det inte ska funka. Jag trivs himla bra med sambolivet och det har nog också bidragit till att det känns mer och mer som hemma här.

Snart börjar studierna igen. Om drygt en vecka. Jag undrar hur det kommer gå? En sak har jag lärt mig efter den första veckan här i Valencia. Bara man ger sig själv tid kommer ett och annat att falla på plats. Det har det gjort hittills. Jag hoppas att min motivation att plugga kommer infinna sig i och med skolstarten. Precis som min motivation till att dansa. Den är just nu ofantlig och jag kan knappt vänta tills jag befinner mig i en dansstudio än en gång. För när jag dansar existerar inget annat än jag och dansen. Det är bara här och nu som räknas.

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2009-09-16 23:02:41

Haha tack, det kan behövas!! Har du flyttat utomlands? Fan vad härligt. Trivs du? :) kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela