Malin

Carpe Diem!

Julie & Julia

Publicerad 2009-11-30 22:50:40 i Allt & inget

Jag har haft så mycket inspiration på sista tiden att skriva så nu är det mycket som måste ut. Det senaste jag måste berätta om är en film som jag och Jaime såg i helgen:
Julie & Julia

Ni har säkert redan hört talas om den. En mysig story om en charmig äldre dam som kring 40-talet hittar sin väg i livet genom matlagning för att sedan upprepa sig i nutid. Filmen har sina glimtar här och var hela tiden och den ger en bra känsla medan den ses. Men sen kommer "the End" och med de orden på skärmen så försöker man tänka efter vad filmen gick ut på...svaret på den frågan är: Absolut ingenting! Det tog ett tag innan jag insåg det, men filmen gick verkligen inte ut på någonting! Det är helt otroligt att man kan göra sådana filmer nuförtiden och jag är verkligen imponerad över hur lite man har tänkt över slutklämmen i storyn. Men visst, vill man bara slötitta på en film så kan den här filmen vara den att välja en regnig, alldaglig vardag. Jag ger den nog två stjärnor av fem!



 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela