Malin

Carpe Diem!

Idag började allvaret igen

Publicerad 2009-01-19 17:31:31 i Allt & inget

Igår kväll: Faktiskt så börjar det kännas bättre. Jag börjar acceptera det faktum att jag kommer plågas i fem månader till för att sedan än en gång få ett välbehövligt uppehåll från allt vad universitetet är. Anledningen kan antingen bero på gårdagen då jag och joel drog till micke och company och hängde där ett tag. Efter en tid så droppar några av nolletjejerna förbi. De skulle vidare till Peter och Johans inflyttningsfest (som hundra andra studenter i Linköping) så efter ett tag drog vi vidare till dem. Träffade en massa av nolleklassen och det är alltid lika kul att se dem. Fick även träffa Pontus och Oskar och det var också jättekul. Jag har verkligen saknat alla mina kompisar här har jag känt av under senare tid. Så det var ett stort plus! Det blev en tidig kväll, drog hem vid tolv, var alldeles för nykter för så mycket folk i den lägenheten. Men det gjorde ingenting, jag var inte ute efter att röja, jag ville bara umgås med mina härliga kompisar igen. Och det fick jag :)

-----------------------------

Idag: Klockan är efter fem och nu har jag överlevt den första dagen i skolan efter juluppehållet. Det känns jättebra! Sista föreläsningen hade vi i programmering. Jag som verkligen inte känner mig ett med datorer och matlab funderade hur tråkigt det skulle kännas med den kursen...men vår examinator verkar vara så himla bra och motiverande! Jag ska verkligen hänga med nu i alla labbar och inte halka efter. Ekonomisk analys känns väl rätt okej ändå, inte superkul men ändå okej. Vi får se hur fortsättningskursen i Mat.staten kommer gå, den känner jag inte riktigt för. Men annars så var det en bra dag med kära återseenden och helt okej kurser!

Att det kändes så bra igår kväll har ytterligare en förklaring. Igår hade jag min första dansträning på fem (!) veckor och det var så himla roligt! Det var så skönt att få röra på sig lite grand och vi har så himla mycket att se fram emot så det är inte klokt. Vi började på en ny koreografi igår också som var så jäkla skön. Synd bara att jag har labb på onsdag kväll så att jag inte kan komma på träningen för fortsättningen för den.





att dansa är så otroligt befriande!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela