Malin

Carpe Diem!

Kvällsskrivning

Publicerad 2009-12-09 22:45:32 i Allt & inget

Nu sitter jag i sängen, trött som en jag vet inte vad och lyssnar, för tusende gången på Enya. Ja, jag har nog lyssnat på hennes Best of - skiva tusen varv nu. Laddade ner den i söndags och sen lät jag den rulla i princip hela dagen medan jag pluggade. Anledningen till denna musik har helt klart varit på grund av en Sagan om ringen - inspirerad vecka. Jag och Jaime har sett alla tre filmer, den förlängda versionen och gud så bra filmerna är! Jag får rysningar bara jag tänker på dem!

Nu har vi också passerat vår två-års-dag. Det blev mer som ett helt helgfirande än ett dagsfirande. Vi gick in till stan och åt, gjorde en supergod middag hemma med vin. Dagen efter åt vi sushi (!) och gick till City of science and art. Ett ställe vi inte har varit till på ganska länge så det var ett mycket kärt återseende. Och äntligen har hösten kommit hit till Valencia! För en nordbo som jag så är det så himla skönt att få känna lite, lite kyla. Kan väl iofs inte säga direkt att det är ens lite kyla, men det är som vårväder i Sverige skulle jag nog kunna säga. Jag saknar kylan lite grand, så att jag nu får ta på mig min höstjacka på morgnarna trivs jag med!

Jag hade tänkt ladda upp lite bilder men det tar så otroligt lång tid så det får bli en annan dag. Nu ska jag försöka plöja mig igenom Jaimes favoritbok, The three musketeers som jag har köpt för säkert tre månader sen och endast läst sjuttio sidor av. Jag har inte gett upp hoppet ännu om att verkligen börja läsa den på riktigt (och inte bara två sidor åt gången...) genom att läsa på kvällarna innan jag går och lägger mig. Boken är inte alls dålig, men jag har som inte alls kunnat koncentera mig på den. Det är inte som min favorittriologi, som är det bästa jag någonsin har läst. Det ska jag avslöja vilka böcker det är i ett senare inlägg. Nu väntar sängen! 


Kommentarer

Postat av: Malin L

Publicerad 2009-12-15 12:11:09

Heej Malin de var länge sen! :) Hur är de? Hur går det, pluggar du fortfarande till civilingenjör? :) Jag pluggar till fritidspedagog, är på sluttampen nu. Går ut i januari :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela