Malin

Carpe Diem!

Tenta och sommar går inte ihop!

Publicerad 2008-06-01 09:43:01 i Allt & inget

Jag vill inte plugga. Det är därför jag sitter här. Otroligt logiskt må jag säga.
Har tenta i ekonomi imorgon och på tisdag har jag analysettan. Kommer inte plugga till den pga brist på tid, men jag hoppas att jag klarar båda, vore skönt att inte ha någr omtentor kvar, är så irriterande att ha de efter sig.

Luleå snart. Sommar nu. Har varit så jädrans varmt här så jag smälter bort. Svettas som en gris när man ligger är utanför trots att man bara har bikini på sig. Måste säga att sommaren här nere är underbar! Men det är sommaren i Luleå också, trots att det blåser lite kalla vindar i hettan.

Igår hade jag min sista uppvisning med Dekkadans för det här året. Lustigt, vi slutade på precis samma sätt som vi började. Skillnaden kan dock ha varit mer kött på benen. Mina senaste uppträdanden har jag varit riktigt nöjd med. Det gäller att dansa och inte jaga steg, hundra procent fokuserad och bara gå ut och ge gärnet. Härlig känsla :)

Jag och Emma pratade i veckan om grejen att åka hem nu över sommaren. Det är konstigt, här har man ju umgåtts med samma människor i ett helt läsår och nu ska vi vara ifrån varandra i två månader, som om inget hade hänt. Vi kommer tillbaka där vi kom ifrån och allt kommer vara som det varit innan...Men, med en viss skillnad, en STOR skillnad. Tack och lov att Jaime ville spendera sommaren med mig och att han kommer stanna i Sverige. Jag vet inte vad jag skulle göra utan honom. Jag vet inte vad jag kommer göra utan honom den första månaden när han skriver tentor i Spanien. Eller ja, det kommer säkert gå bra ändå. Såklart. Jag ser fram emot att få träffa alla mina kompisar och min familj. Och så fort jag kommer till Luleå ska jag bränna ut till byn och hälsa på Kent, Rosa och hundarna som jag inte fått träffa sen i september senast (!).

Aaah, sommar sommar sommar. Efterlängtat :)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2008-06-01 19:14:19

två långa månader, Malleballe. Men sen är det nolle-p och ett nytt läsår. Fy fan vad vi ska röja. jag längtar! :)

Postat av: Carrooo

Publicerad 2008-06-02 15:59:26

Å jag längtar tills du kommer upp!! en eftermiddag på en hel termin är alldeles för lite tid att umgås! :D

Postat av: Sofia

Publicerad 2008-06-02 23:22:34

Jag gör ett tillägg; det är Kent, Rosa, hundarna & Sofia ute i byn nu =) Jag anlände till Luleå kl 20:30 nu ikväll!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela