Malin

Carpe Diem!

Lite snack och mycket verkstad

Publicerad 2007-08-24 21:23:29 i Allt & inget


Shit..jag vet inte riktigt var jag ska börja. Det är fortfarande helt galet roligt här nere och jag är nöjd. Jag är så jävla nöjd att jag flyttade. Tänker på hur det hade varit att bo kvar i Luleå och jag kunde inte vara mer nöjd när jag kommer tillbaka till verkligheten och Linköping. Det går inte att förklara hur bra det känns. En massa nytt folk, nytt sorts folk. I Luleå är de flesta av samma skrot och korn, på både gott och ont. Men här, här är det en otroligt salig blandning. Jag har alltid gillat lösviktsgodis bättre än Haribopåsarna. Jag blir så lätt less på en och samma smak..

Sen har vi denna otroligt roliga nollning. Det är helt galet! Vårt clubmästeri som övervakar oss och gör sina försök på nollebrickorna. De är så härliga. CM in my heart! På torsdag får vi se vilka som gömmer sig bakom solglasögonen och de vackra uniformerna. Då blir det att höra ifall fadderigeneralen är ifrån norr eller inte.

Och staden. Världens härligaste stad. Kullerstensgator, trädalleér och torg. Det kan inte bli bättre. Det är en annan luft jag andas nu. Mycket renare och klarare. Inte lika tung. Aldrig hade jag trott att något så "svårt" egentligen skulle vara så lätt att genomföra. Det är värt att prova sig fram här i livet. Vem vet, det kan ju bli en lyckträff på första försöket ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela