Malin

Carpe Diem!

Kyligt värre

Publicerad 2007-09-04 20:18:11 i Allt & inget


Nu är sommaren officiellt över. Jag har förnekat det länge men konstant kyla i över en vecka har övertygat mig om att hösten är på väg. Ska dra till H&M någon dag och utnyttja mitt presentkort. Det får bli när jag åker till Luleå för här hinns det inte med. Imorgon har jag två laborationer efter varandra, Excel känns ju lagom jobbigt! Sen efter det har vi inte något mer, men Kalasmottagningen pågår hela dagen så det blir att gå på den och se the Sounds också på kvällen :) Sen har vi "nollans sittning till faddern" på torsdag och det blir nog roligt. Dock så ville jag att vår klass skulle ha tema fattig och c:arna rik, men några tråkmånsar i klassen satte stopp för det och jag längtar som bara den till nästa fulsittning! Är otroligt less på att gå omkring och se vacker ut i klänning och höga klackar nu :p Eftersom att jag åker på fredag morgon så var min plan att jag skulle ta det lugnt nu på torsdagen. Alla i klassen som har hört det tror inte på mig, den enda reaktionen jag får är: "Ha! Jo tjena malin, kom igen nu. Du? Ta det lugnt? Knappast..!" Hmm, ja det kan nog bli tufft, men det ska gå, jag ska allt visa dem! Har för övrigt kommit på hur lätt det kan vara att bli alkoholist under Nolle-p. Visst, det slutade för snart en vecka sen, ändå så verkar alla ha drabbats av festhetsen, inklusive jag. Så för att stilla mitt dåliga samvete så tog jag min vattenflaska och mina träningsskor och begav mig ner till Campushallen för att svettas till ett Step-up pass. Lite ovant att ha en bräda där mitt i allt som störde stegen, men jag vande mig hyfsat i slutet. Och nu har jag äntligen tagit tag i en av mina drömmar, nämligen att dansa salsa. Jag har alltid velat prova på det och nu har jag anmält mig till en nybörjarkurs på folkuniversitetet. Det kommer nog bli väldigt svårt, men jag hoppas att det blir kul. Jag är också väldigt sugen på att boka upp mig på Showdans för det har jag också velat prova på, men jag har inte bestämt mig ännu. Jag får se om jag väljer att lösa in något träningskort istället. De har grymt roliga pass på Studio fitness inne i stan (som såklart innehåller dans ;) ) så jag funderar på att svettas lite där, om än det är en bit härifrån. Det ger ju bara lite extra motion på cykeln :)


Just nu är det väldigt mycket i skolan och jag känner för att skjuta upp både ett och annat måste jag erkänna. Våra klassföreståndare hade lite information idag som påminde mig om att det här kommer inte att gå ifall jag inte väldigt snart gör upp både planer och ev mål på kurserna. Det är väl främst brist på planering som gör att jag känner mig lite stressad, och brist på kunskap. Att de har tagit bort Matte E som behörighet på I ser jag både som positivt och negativt. Positivt pga att annars hade jag inte varit behörig att söka I, då jag bara har läst till D-kursen. Negativt pga att det är så sjukt mycket mer nytt när man inte har läst den. Jag satt på ett frågetecken när föreläsaren snackade om absolutbelopp som om vi tidigare redan hade gått igenom det. Senare så visade det sig att alla som hade läst E-kursen redan hade hållit på med det, så jag var tvungen att få en otroligt snabb genomgång av Emma om det. Med andra ord så missar man lite grand om man inte har den kursen med sig i bagaget.


Annars så är jag otroligt duktig idag, jag tvättar nämligen! Woho! Och sen ska jag ta tag i den sista inlämningsuppgiften så att man får klara av mattekursen, det är ju en bra idé :p För övrigt måste jag säga att det var otroligt härligt att Patrik i klassen äntligen kunde bestämma sig för att fortsätta på I och inte bli någon onödig sjukgymnast. Men vi visste nog alla att han skulle komma till den insikten till slut ;)


Nä, nu ska jag se på Vänner, sen blir det att forsätta den duktiga trenden som jag har skapat.

Lev och må!

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2007-09-05 11:16:07

Låter som att du har det underbart =)
Kan lugnt säga att jag gillar min nya hemstad också men eftersom jag inte haft ngt nytt Nolle P så är jag närmare nykterist än alkoholist. Har inte vart ute i Gbg en enda gång än (fast jag har ju bara bott här en vecka än..hmm..) Säg hej till Luleå från mig. Kramz

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela