Malin

Carpe Diem!

Segertåget rullar vidare

Publicerad 2010-02-10 10:28:51 i Allt & inget

Nu har hon åkt hem igen, fröken Rostu. Fyra dagar och fem nätter har hon varit här och nu har vi sagt hej då och på återseende för tre timmar sen och jag tycker helt klart att hon an vända och komma tillbaka hit! Jag funderade allvarligt på att stänga av alarmet imorse och låtsas som ingenting när vi skulle vakna vid tiotiden idag och upptäcka att hon hade missat sitt flyg. Lätt att jag skulle ha gjort det! Här måste man tänka på vad som är bäst för en själv. Precis som i Paradise Hotel! Vi har sett hela säsongen under tiden hon har varit här och jag måste bara säga att det är ju ett genialiskt program! Det handlar verkligen om allt och inget på samma gång och har alla sorts människor där. Jag kan verkligen inte förstå hur vissa människor kan bli hatade för att de röstade ut någon, trots att denna människa inte ens är med i samma pakt som den utröstade personen. Näää ni, kanske ett och ett faktiskt inte blir två? Det lärde vi oss tidigt i programmet. Alltså att ett och ett, lägger man ihop det så blir det två. Bra att han sa det! Vi har också lärt oss och fått det repeterat för oss att: Payback is a bitch! Jag har väntat på den där paybacken men tycker inte att den har visat sig riktigt..? Sen att det finns tjejer som går runt och säger att det luktar horhus för att en annan tjej har legat med "hennes" ligg en gång för att sen ligga runt med sina två rumskamrater ett flertal gånger och även hångla upp människan med det föregående citatet, orkar jag inte ens gräva i...

Emmas vistelse har ju inte bara handlat om Paradise Hotel. Det har även handlat om mycket snack och därmed mycket svenska (Gah, så härligt!!!) och jag har visat henne Valencia så gott jag har kunnat. Igår var vi till och med och åkte tåg i en av Europas största och längsta parker (ja det fick man lära sig av flirtgubben minsann!) och vi fick till och med känna oss otroligt inne och fika på Starbucks. Status eller vad?!

Det var så otroligt kul att få träffa Emma igen och att vi inte har träffats (och princip inte pratat med varandra heller) på åtta månader märktes inte kan jag säga. Det är väl det som är riktiga vänner?

Som den riktiga vän som jag är så gick jag inte till skolan idag som jag skulle till klockan nio. Jag sympatiserade med att Emma skulle missa hela skoldagen idag och då är det väl otroligt fel av mig att köra en "rub it in" och gå till skolan? Oh ja!

Nu ska jag gå och äta något och hoppas att Emmas hemresa går utan problem och känna mig nöjd över att hon faktiskt kom hit trots att hon var så orolig för att flyga helt själv. Tjo-tjoooo!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela