Malin

Carpe Diem!

Ingenting är omöjligt!

Publicerad 2010-02-18 23:20:04 i Allt & inget


Det är något jag tror stenhårt på!
Om viljan finns så går allt! Visst måste man också vara lite realistisk, jag kommer till exempel aldrig kunna bli en världsartist. Fast det är heller ingenting som jag vill och vill man inte så kan man inte...om ni förstår.

Jag säger att jag tror på ovanstående uttryck mycket men jag kan nog inte säga att jag själv har levt med den tron till hundra procent under mitt tjugotvååriga liv. Nej nej, men däremot har jag fått se exempel på exempel på att om viljan finns så är chansen hundra gånger större att lyckas.

Det känns som att det är dags att leva lite mer efter det jag tror på. Plugga med självförtroende, dansa med självförtroende och anta alla sorters utmaningar med ett högt självförtroende. Jag tror det är där det krockar. För viljan finns alltid! Ibland kanske det inte alltid går hela vägen fram men då lär man sig alltid något.

Allt det som jag har skrivit nu är förmodligen så mycket kliché som det bara kan bli men många gånger kan jag verkligen inte göra annat än att hålla med dessa fåniga klicheér och lägga min strävan om att "inte använda samma uttryck som alla andra" åt sidan. Det finns ju faktiskt en orsak till att dessa uttryck är så otroligt populära och uttjatade annars skulle de väl inte vara klicheér...




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela