Malin

Carpe Diem!

Våffeldagen!

Publicerad 2009-11-29 17:26:43 i Allt & inget


Ja idag är det min och Emmas våffeldag, det är vår jul/våffeldag som vi har haft som tradition ända sen vi har känt varandra. Vi har med andra ord hunnit uppleva hela två våffeldagar.

Våffeldagen infinner sig någon gång i och med första advent. Dagen innfaller på en lördag, dagen före första advent och den börjar med ett ordentligt komma-i-fas-plugg kring tolv-tiden på dagen och håller på till ungefär klockan fem. Efter det kan man med gott samvete lägga terminens ogjorda lektionstal bakom sig och bara njuta av att julen är alldeles runt hörnet. Efter det så är det bara att ta fram tomteluvan, sätta på julmusik och äta våfflor med grädde och sylt. Sen får man ju absolut inte glömma bort Baileys, Tequila Rose, Tequila och öl/cider...

Sen är det liksom bara att freestyla sig fram resten av kvällen, men det viktigaste av allt, som är ett av huvudsyftena med den här dagen, är:
Gör inga planer!
Om man inte har dett ai åtanke så blir det inte Våffeldagen Emma-Malin-style. Detta betyder att denna dag kan se olika ut för varje år som går. År 2007 innebar det ommöblering i korridoren med massa fina citatlappar såsom: "Gud, vad jag skriker!" och klassikern "Om man rör på den!!" Kvällen slutade med påklädning av overall och sist men inte minst drog vi till en fest där vi inte kände någon förutom en person. Att sedan alla människor på den festen verkade veta vilka vi var gjorde ju det hela bara roligare.

År 2008 sviker mitt minne mig lite grand men jag har ett svagt minne av julmusik, tomteluvor och NH...





-Våffeldagen 2008





Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela