Malin

Carpe Diem!

Fascinerande, tragiskt, smärtsamt.

Publicerad 2008-03-03 18:49:49 i Allt & inget


Jag blir alltid så fascinerad av människor. På människors beteende och inverkan vi kan ha på varandra, utan att vi ibland har en aning om det själva. Att en person som är dig så nära kan göra dig så lycklig, att en vilt främmande människa , t ex en busschaufför eller expedit kan göra din dag genom att vara genuint trevlig. De som gör mig mest fascinerad är ändå de som kan bete sig på ett sånt sätt som kan göra dig så otroligt frustrerad, arg och besviken på en och samma gång. Gör de det även utan att tänka på det själv så blir jag bara förstummad. Hur kan vissa inte förstå hur man ska bete sig? Eller än värre; Hur kan en människa inte förstå hur de ska bete sig, mot sin så kallade vän?

Så otroligt besviken jag blev när du sa det där, kändes som en klockren käftsmäll. Och att du själv inte verkar tycka att du är ohyfsad kan jag på fullaste allvar aldrig lyckas klura ut. Du lyckas låtsas som att allt är som vanligt och frågar när du kan komma hem till mig och sy på din overall.

Inte fan vill väl jag bjuda hit någon till mitt hem som varken tar hänsyn eller respekt till mig(?!). Och vad som är ännu sorgligare är att du inte längre ser den jag är. När jag tänker efter kanske du aldrig gjorde det.

Jag rätar på ryggen, sätter näsan i vädret, ler mot dig och skrattar inombords.
Eller, för att vara helt ärlig; jag vill räta på ryggen, jag vill sätta näsan i vädret och jag vill skratta åt dig.
Varför känner jag att jag måste vara just dig till lags?




Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela