Malin

Carpe Diem!

Borta med vinden

Publicerad 2008-02-03 23:05:57 i Allt & inget


Än en gång. Men den här gången blir det elva dagar istället för tjugoen dagar. Stor förbättring! Jag är faktiskt positivt inställd, behöver ta igen en massa saker i skolan, som är sjukt betungande just nu. Och istället för tre tentor i mars har jag nu fyra, varav en är en omtenta. Men jag borde verkligen klara den, för jag har förstått den otroligt bra. Men tentan var väldigt svår. Hälften av alla som gjorde den klarade den inte. Förhoppningsvis kommer de att tänka på det inför nästa tenta.

Årets I-cabaré har nu också gått av stapeln. Igår kväll smällde det hejvilt. Först skulle jag bara vara med i ett dansnummer. Sen blev jag tillfrågad om att vara med i en annan sketch, vilket jag självklart inte kunde säga nej till. Sedan fick Sara halsfluss och bad mig vara med i Pimp my cykel. Ett erbjudande jag verkligen inte kunde avstå ifrån. Idén var ju så himla klockren! Den var uppdelad i tre delar, plus att jag till slut helt plötsligt var med i två saker till, lite mindre roller dock. Så jag sprang upp och ner på scenen under hela kvällen kändes det som. Och det var så jäkla aproligt! Roligast var nästan pimp my cykel. Var så himla kul att få vara den enda folk tittade på och när alla började skratta åt skämten så kändes det så himlarns kul. Ville inte gå ner från scenen.

Efteråt fick jag också så otroligt mycket cred från både mina kompisar och helt okända människor. Otroligt uppskattat och helt klart ovärdeligt.

Önskar att jag hade lite bilder att ladda upp så att ni fick se, för gårdagskvällen var ännu en topp här i Linköping. Tyvärr har jag inte det, och hade jag haft det så hade jag ändå inte kunnat ladda upp dem för min dator har fått för sig att jag inte får göra det (?!) Ska få fingrarna ur arslet och fixa det där..promise!

För övrigt så älskar jag att dansa! :D
Tack och hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela