Malin

Carpe Diem!

Nya tag!

Publicerad 2007-09-12 23:44:29 i Allt & inget


En ny dag, med en helt ny inställning! Det känns inte lika omöjligt det här med att klara duggan längre. Jag har suttit från kl sex till kl elva med matten, med ett par pauser och äntligen (!) har jag ett steg mindre att lära mig. Okej, jag kanske inte är expert på det området, men jag fattar! Innan kvällen fattade jag verkligen ingenting. Men nu gör jag det. Nu är det bara några delar kvar att lära sig, men jag har ju torsdag kväll, fredag kväll (förjävla sorgligt att behöva sitta och plugga på en fredag), hela söndag, måndag och lite på tisdag. Nu när jag fick se att jag faktiskt kunde lära mig något ikväll så känner jag att jag kan genomföra det här. Sjukt skönt..För övrigt så var en i korridoren otroligt gullig och gjorde kaffe till mig, hon och hennes kille. Sen satt vi och pratade ett tag. Otroligt synd att hon flyttar till helgen bara. Jag håller tummarna för att det kommer två nya härliga tjejer till korridoren i oktober! :)

Och det verkar som att jag blir lite ledig under tenta-p, hela sex dagar! Då ska jag fara upp och träffa sötnöten, göra ett nytt försök. Blir lite mer än bara att vända och fara igen. Började dagen med världens leende då jag fick ett härligt sms från sötnöten. Mycket värt :)

Nolle-p känns otroligt långt borta. Men vänta! Det är ju faktiskt ett tag sen det var den sista nollesittningen, hela 2 veckor sen.. Tiden går så fort! Känns som att det var igår som vi stod på Borggården helt ovetandes om vad som skulle hända. Mina förväntningar inför Nolle-p innan jag kom hit var inte alltför höga. Jag var lite avvaktande. Kanske var det för att alla hade sagt att Nolle-p var det roligaste de varit med om. Jag fick ju höra samma sak om studenten, och den visade sig verkligen inte vara det bästa jag har varit med om...så den här gången tog jag inte ut något i förskott. Men ack så fel jag hade om Nolle-p. Det är verkligen det roligaste jag har varit med om! Klassen var helt underbar. Alla var sjukt trevliga, och visst var det många som man klickade med direkt. Men det är inte bara klassen som har gjort den tiden till den bästa. Faddrarna står för mycket. De tvekar aldrig att följa en hem när man är alldeles för full efter stängning på krogen. Aldrig har de heller klagat över hur många timmar de har fått sitta och planera inför Nolle-p. Hur kan man lägga ner så otroligt mycket tid bara för att vi nollor skulle trivas? Det finns det fler som har gjort, nämligen CM. Tyvärr har jag ingen bild på de fräna guldkornen, men så fort jag får tag i nån bild ska jag lägga ut den.

Vad jag vill säga är TACK. För att ni har gjort de tre första veckorna sjukt roliga. Jag har aldrig fått så mycket stress, fått så lite sömn, så mycket fylla och så många skratt som under den tiden. Fy fan säger jag bara...

Kommentarer

Postat av: Sofia

Publicerad 2007-09-13 10:26:49

Haha, sa ju att NolleP är BÄST! =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela