Malin

Carpe Diem!

Man lever på hoppet

Publicerad 2007-09-19 21:26:26 i Allt & inget


En ledig kväll (?) är vad jag har ikväll. Jag blir alltid lika förvånad de dagar det inträffar. Idag gjorde vi Dugga nr 2. Kändes så jävla bra när jag gick därifrån. Sen när jag kom hem från stan så kollade jag upp lösningarna på Internet..hoppsan kerstin..det gick ju inte så bra det där. Det visade sig att det inte alls gick så bra som jag trodde. Eller det gjorde det, men jag hade missat på en och en halv uppgift. Och iom att det bara är 7 uppgifter så innebär det att jag kanske inte lyckades skrapa ihop de 9 poäng som behövs. Jag räknade att jag hade åtta, kanske nio, beror på hur de rättar. Så jag håller tummarna för att jag får den där sista poängen. Orka med en omdugga,ev tenta eller t.o.m omtenta..?!?!

Det är så sjukt, vi är verkligen mattenördarna som är här. De flesta i klassen har ett snitt runt 19 på gymnasiebetygen, med MVG i de flesta mattekurserna. Ändå sitter vi här, pluggar som tokar inför duggorna. Häromkvällen for vi inte hem förrän tio på kvällen från skolan. Och ÄNDÅ kan det hända att vi inte ens klarar godkänt. Lustigt.

Men imorgon ska jag dränka mina sorger! Eller ja, kan väl inte säga att jag är så sorgsen. Som Daniel sa: "Klarade du den så klarade du den, och gjorde du inte det så får du bara försöka igen tills du gör det" Sant.
Hursomhelst, fest imorgon, ska bli jäkligt kul. Vi har ju trots allt inte festat sen i..ja lördags var det visst..Förövrigt så var den festen hur kul som helst! Bättre än jag hade trott. Hittade en guldhatt hos Anton som fick följa med på krogen. Hände en liten otrevlig incident också faktiskt. Jag fattar inte att folk som går på universitetet, vuxna jävla människor, kan vara så otroligt ohyfsade. Arg blev jag och det fick de allt veta också. Men den här gången fick jag iaf en ordentlig ursäkt och inte: "Du måste ju sätta gränser" Jag slutar aldrig att förvånas över vissa människor.

En annan sak som är oklar för mig är hur det kunde ta oss över en timme att gå från Universitetet till Ryd, efter krogen. Vanligtvis tar det drygt 5 minuter att cykla,15 minuter att gå. Vi måste ha gått otroligt sakta. Vi gick iaf ingen omväg, vi gick raka spåret hem. Hm, tål att tänkas på..

Kommentarer

Postat av: Linda!

Publicerad 2007-09-20 16:56:12

Neej vad trist! hade ju velat se lite bilder också ;P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela