Malin

Carpe Diem!

Bulgarien imorgon!

Publicerad 2007-06-24 11:09:37 i Allt & inget


Så där ja, nu antar jag att jag äntligen kommit igång med min blogg. Stefan och Lindas förtjänst maybe :p
Vi får väl se hur duktig jag kommer vara att uppdatera den. De två närmaste veckorna kanske jag inte kommer vara alltför duktig. Nämligen Bulgarien imorgon! Det innebär sol, bad, festa, vattenland, vattenskoter och SEMESTER.
Har jobbat i snart ett år konstant och det känns. Måndag-fredag 8-17, ledig lördag söndag och så fortsätter det, med undantag för vissa röda dagar (som vi by the way har alldeles för få av!).

I helgen har det varit mycket trevligt. Midsommar spenderade jag och Daniel hos Carro med massa annat folk. Och igår for vi till Stefan, båda kvällarna var roliga, många trevliga människor, däremot många otrevliga mygg också. Igår, eller inatt 3 minuter över tolv fick vi också gratta Carro som fyllde 20 år, helt jävla sjukt! Jag kommer fortfarande ihåg när vi var 17 och bad Fia köpa ut lite cider åt oss på lagfesten ;)

Herregud vad jag tycker allt går så fort! Det kändes som att det var igår som jag och Paola tog ledigt 25 juni-8 juli för att få fara iväg och lapa sol. Och imorgon är den dagen här. Samma sak gäller med allt annat. Om drygt två månader börjar allt. Flyttningen, nollningen, universitetslivet. Jag vet inte ännu om jag kommit in, men det börjar nog utan mig  ändå :p Jag borde komma in tycker jag, men man kan aldrig vara säker. Kommer jag in så...ja, då händer det verkligen. Då flyttar jag, från Luleå ända ner till Linköping. Det är långt. Men jag vill att det ska vara långt. Jag undrar hur nervös jag kommer vara den där dagen, 3 september.  Oftast brukar jag vara mer nervös när jag gör något jag inte vill göra. Det här känns dock som min egen vilja. Jag vill börja plugga, i 5 år. Något är fel på mig. Tidigare tyckte jag 5 år var mycket och 3 år lagom. Nu tycker jag att 3 år är lite, 5 år känns helt okej. Stor skillnad där.

Jaja, ta nu en sak i sänder, tänk inte för mycket på framtiden, den kommer ändå vare sig man vill det eller inte. Det är fortfarande nuet som spelar roll. jag har en tendens att glömma det ibland :p Nu ska jag gå och snora, är svinigt täppt i näsan..


image1

Imorgon ligger jag där på stranden! ;)



Ciao.

Kommentarer

Postat av: Glitter såklart!

Publicerad 2007-06-27 21:25:26

Tjohoo Malin :) Hoppas ni har det bra i Bulgarien :) Fortsätt uppdatera bloggen sen :P

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela