Malin

Carpe Diem!

10 dagar kvar

Publicerad 2007-07-29 22:47:09 i Allt & inget


Japp! Nu är det tio ynka dagar kvar tills jag lyfter mina vingar och beger mig till Linköping. Fick alldeles nyss veta att flyttfirman är klappad och klar, och det känns gode skönt! Nu är det bara att göra adressändringen. Fy fasen, snart händer det verkligen. Jag kan inte fatta att jag verkligen flyttar om 10 dagar?! Vem hade trott det? Att jag verkligen skulle genomföra det här? Inte jag i alla fall. Fast ändå har jag varit så himla inställd på detta sen i mars när jag började med fysiken. Jag hade målet i siktet och se där..bulls eye! ;) Om det blir bra eller inte får väl tiden utvisa, nu är det bara att ösa. Och Fia som ska ner till Göteborg, otroligt kul för henne. Och Gabbe förstås :) Det är mycket som händer och äntligen känns det som att jag är på väg någonstans i mitt liv. Tidigare har jag bara haft tusen miljoners funderingar, men jag har aldrig varit på väg. Iofs så har jag varit en liiten bit på väg tidigare, när jag sökte till dansskolan, det räckte inte ända fram men jag är otroligt stolt att jag lyfte arslet från den trygga vagnen i Luleå och sökte! Skillnaden nu är att jag sökte och kom in..och verkligen gör det! Nu är jag mer på väg än jag nånsin varit tidigare. Det är stort!

Fortfarande är jag inte speciellt nervös, en aningens orolig kanske. Jag har kommit på att jag far ner dit alldeles själv. Att jag inte har någon att hålla i handen. Men jag skulle inte säga att det är något negativt, jag vill ju inte ha någon att hålla i handen...så varför oroar jag mig då? Hmm, jag har valt att tro på att det helt enkelt hör till. Det är bara att acceptera. För om man ska jämföra denna oro i förhållande till den stora omställning och det enorma äventyr som väntar, så är den så obetydlig den kan bli. Det jag har att vänta är spännande nog att blåsa bort orosklumpen. Tänk dig själv en helt ny stad med nya människor, en helt ny livvstil. Jag ska bo i korridor (!), supa sönder alla mina hjärnceller under Nolle-P för att därefter överanstränga de lilla cellerna som finns kvar i fem år framöver. Nya kontakter, nya shoppinggator, nytt klimat (om än snö kan vara otroligt mycket trevligare än regn). Nytt, nytt, nytt! Så fort jag tänker på att jag hade kunnat gå tillbaka till jobbet om en vecka och en dag och sitta där i ett halvår till, så blir jag deprimerad. Utan att överdriva så blir jag faktiskt det. Då blir jag bara ännu mer peppad på att dra härifrån...men jag säger det en gång till;
jag kan inte fatta att jag verkligen flyttar om 10 dagar?! 

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2007-07-30 20:33:31

Jo vi ska köra ner :P Kommer bli en låååång resa :P Du då?

Postat av: Stefan

Publicerad 2007-07-30 21:00:10

regn knäcker snö lika mkt som värme knäcker kyla ;)

Postat av: Sofia

Publicerad 2007-07-31 09:42:18

Läste nånstans "att vila på vägen betyder inte att resan är slut" log för mig själv och tänkte att jag minsann VILAT länge nog!!! Nu åker vi, TJOHOO!

Postat av: Åsa

Publicerad 2007-07-31 21:13:12

Ursch så fuskigt! Hoppas du kommer trivas bra =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela