Malin

Carpe Diem!

Nu har äventyret börjat

Publicerad 2007-08-11 09:25:04 i Allt & inget


Nu är jag här, i Linköping. Jag for hit i onsdags och herregud vad jag bölade i tisdags. Det var först då jag förstod att jag skulle lämna alla. Dock så sov jag gott natten till onsdag (?) och resan hit gick jättebra. När jag kom in i mitt lilla korridorsrum så kände jag ingenting, jag var bara så himla trött. Men efter en timmes vila så var jag fit for fight igen och jag trivs bra här nere. Jag har hunnit utforska Ryd och Linköping centrum en hel del eftersom mina grejer inte kom förrän igår på eftermiddagen. Och nu är älsklingen här också, han är så söt! ;)

Mina korridorsvänner är alla trevliga, om än det ibland kan bli lite kommunikationsproblem pga att det bor tre (!) utbytesstudenter här. Men de två svenska tjejerna som bor här är hur trevliga och roliga som helst. De flyttar om en månad..bah!

Så här långt kan jag säga att flytta långt är det bästa jag har gjort. Det kommer säkert bli jobbigt, det kommer säkert finnas tillfällen då jag saknar alla där hemma, sötnöten framförallt.  Just nu känns det så himla bra, just nu känner jag att det här är rätt,
just nu vill jag leva.



Jag hade verkligen ingen aning, och nu blev det genast lite jobbigare.

Kommentarer

Postat av: Olov

Publicerad 2007-08-11 22:38:38

Låter nice malin!
Snart drar mitt och annelies flyttlass iväg likaså.. dock är våran lägenhet möblerad så det blir inte så mkt:p =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

22 år, kommer från Luleå, flyttade till Linköping när jag var 19 för att plugga till civilingenjör med inriktning Industriell Ekonomi under fem år. Under mitt tredje år på universitetet tog jag mitt pick och pack till Valencia. Det är där jag befinner mig nu. Med min spanjor som jag träffade när han åkte till Linköping under min första hösttermin, flyttade in i min korridor och som jag efter en mycket kort tid blev alldeles tokkär i. Passion och dans är något som liksom bara hör ihop. Lika mycket som alla vet att ett och ett blir två så är dans min passion i livet, och har alltid varit. Resten får ni fylla i själva genom att läsa min blogg!

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela